Rabu, 25 April 2012

Cuti2 & Jln2 Cari Makan with My Fmly




15/03/2012 @Khamis 
Masih lg dihr khamis yg indah... 

Masa aku spi di Teratak Bonda, aunty aku dr Trgnu dah ada, pas magrib km plan JJCM area Taiping. km disite nak mkn @Pusat Penjaja Taiping (Belakang Bomba) sbb kat ctu byk pilihan & S.E.D.A.P tp kena pandai pilih gerai lerrr,,, jg main duduk jerrrr, takut nnti xmenepati selera.

signboard 1 Msia,,,

7.40pm, bTolak dr umah Bonda t'Chinta, sendat abgZa aku sumbat 1keta semuanya,,, tp ttp best sbb uncle aku takut tSesat. 1st'ly bwa ronda2 Lake Garden Taiping kt cni mlm pun cantik sbb terang dik lampu neon. Sonok sgt,,,

Pic nie aku snap siang hari, xnpk ler lampu kelip2 tuuu,,

Turun2 keta jer uncle aku kt: Dah lm xblk Tpg, byk pUbahan bLaku... Uncle aku mmg dah lama xblk, sbb tu dya ngidam Yong Tau Foo (YTF) maklum ler kat Pantai Timur (Terengganu) YTF nyer xsehebat di Tpg. Apa lg, layan jer...

Gerai Kak Nor (No.7&8) mmg tBaik,,,

Cari port dulu, selalunya area nie table full. Kebetulan km spi xramai customer, mgkn sbb hr kerja sng nak cri table. Mcm biasa klu mai cni kami tJah ke Gerai no.7&8 @Gerai Kak Nor, mknan nyer menepati citarasa kami,,,

Seri Kenangan YTF sedia menanti.

Kat cni YTF dya mmg tAngkat, sedap spi jilat pinggan. Harga pun bPatutan & mkn pun puas hati. Igt lg ms kecik2 bila Babah dpt gaji kami selalu dtg mkn di cni pas penat bMain kat Lake Garden. Plg best bila pekena dgn ABC Special. Fuhhhh!!! mmg power...

ABC Special RM4.00shj,,, Jom Layan

2 pinggan YTF. (bBeza hidangan nmun ttp 1Rasa)

Slp diRASMIKAN olh Doc. dr Hptl KPJ yg perut aku xblk terima mknan PEDAS jd 1 pinggan tu kuah nyer xdigaul sekali. huhuhuuu,,, Rasa idup nie mcm tSeksa bila kenikmatan & kepedasan sesuatu masakan xdpt dirasai dgn penuh fill... gestrik oh gestrik,,, pergi kau dlm idup ku... Terima dgn rs tabah agr xbTambah parah,,,

Wah! selain YTF & ABC Special ada lg mknan yg kami order,,, WoW! time utk mkn yg sedap2,,, sesekali tLupa jg pasal perut yg sakit...

Nasi Goreng Special utk Babah & AdiQ Wani

Satay Daging, Ayam & Perut + Nasi Impit RM20.00 shj/ CKTiau utk Bonda Noremi

Mkn dgn penuh perasaan,,,

Dah kenyang apa lg,,, bayar ler??? semua mkn+mnum yg kami order bHarga RM60.00shj. Dah kenyang mcm ular sawa spi xlarat nak jln2 dah,,, plan nak mRonda dibtlkan sbb kekenyangan,,, terus blk umah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan