Isnin, 21 Mei 2012

Berita Sedih dr Kpg.Makam

Pagi nie br spt baca dlm FB Shamsul Akhmar yg ayahda nyer sakit tenat & skrg dithn @Hospital Pulau Pinang. Shamsul Akhmar dgn aku:~ SEPUPU. Kami adik-bAdik panggil abgAcul jer, mak dia kakak kpd Bonda aku, aku panggil makNah. makCik aku tinggal @Kpg.Makam Penang.



aku suka sgt pic nie,,, npk sweet jer,,,
Yg blkg pakai baju putih tuler abgAcul dgn wife nyer/
Yg baju dark blue tu Arul, adik abgAcul dgn ank2 nyer/
yg dok blkg bj biru tu Akil, sepupu aku & Yg baju merah tu, uncle aku yg dok Tganu.


Sepatutnya weekends lps 19-20/05/2012 makNah, abgAcul & Arul sefmly dtg bKpg @Teratak Syurga Chinta (umah aku ler), igt nak bJimba-jimba sambil bSorak bola, lgpun hubby t'Chinta & abgTuah bKusus @Regency Jerai Resort sonok ler ckit bila riuh-rendah,,,

Namun,,, 

mcm pepatah melayu bKata 'Kita hanya mRancang, Allah yg tentukan' tetiba uncle aku sakit. Mmg seBlm nie uncle ada tJatuh mybe bPunca dr tJatuh tu kut sakit nyer makin mLarat. Minggu lps ma&bah ada dtg ziarah, tp dah ok ckit kt nyer, namun kuasa Allah,,, kita xblh menolak taQdir ilahi,,, walaupun usia uncle aku br mLewati 60an tp uncle aku mengidap kencing manis & buah pinggang dan mgkn itu jg atra penyebab utama.

Sedih nyer,,,
Pagi semlm makNah call aku nangis2 kat uncle muntah2, badan pun dah lesu sbb xlalu mkn, masa nak salin cadar & mandikan uncle, makNah tJatuh sama. Allah sedih nyer,,, makCik aku nie sakit lutut xblh bDiri lama, kebetulan ada kencing manis, tetiba td tJatuh plk := +sakit pinggang ler.

Hari nie,,,
1:05pm, makNah call lg bgtau, br blk Hptl Png utk sign Surat Kebenaran doc nak ambil air tulang belakang. makCik aku kt hrpn 50+50, sbb tDpt jangkitan kuman diOtak. Rasa nak luruh jantung mDgr nyer. Mari sama2 kt bDoa smoga ada keajaiban dr Allah swt, utk uncle aku. 

Insyaallah aku akn menyusul & ziarah dlm waktu tDekat, hrp2 semuanya ok...
Buat uncle Rafie:~ Doa & harapanku sentiasa mengiringimu, dihrpkan agar dikau kembali sihat utk meneruskan kehidupan bSama insan2 tSyg... Amin,,, 

*nnti aku upload pic uncle aku,,, kena rajin mCari...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan