Ahad, 18 Disember 2011

Fmly Vacation end of 2011:~ Teluk Batik Lumut Perak (1st Day@12Dec)

Wow! 9hari aku bCuti start dr 10-18/12/2011. Mcm2 plan ada dlm kepala otak, tp xtau mJd @ x? hrp2 program bJln lancar. Amin... dan bila dah lm xupdate kemalasan thp gaban mula melata di jiwa,,, nak start dr mn aku pun xtau dah.

12/12/2011@ Isnin (1st Day)

Muka2 happy nak pi bCuti, sambil menyanyi2 riang...

pCutian akhir thn yg sepatutnya bTpt di TM Resort Langkawi tlh bTukar ke Teluk Batik Lumut Perak selama 3D2N pd 12-14/12/2011. pJlnan bMula 9:00am dr Png- b'First di R&R Bukit Merah & 11:15am kami exit di Tol Changkat Jering. standard hubby t'Chinta mmg xdrive laju,,, plg hbt pun 60-80km/jam. " Pandu Cermat Jiwa Selamat, fmly ceria hati bhgia".

akhirnya 11:15am exit @Tol Changkat Jering Taiping Perak

pjlnan dr Changkat Jering menyusuri pKampungan di sekitar Trong-Pantai Remis-Segari, Tenang... Damai... & Indah... hingga tiba di persimpangan Lumut Port. pJlanan dr Changkat Jering- Lumut cuma 98km mengambil ms lebih kurang 1j/30min.

Persimpang Lumut Port, terus menuju ke LUMUT

Heheheee... cam mn tIgin nak ke cni aku pun xpasti, yg pasti kali tAkhir aku ke cni thn 2002 opis hubby t'Chinta wat fmlyDay @Swiss Garden Resort Damai Laut Segari. Umur abgTuah 1thn++ dan akhirnya 2011 setelah 9thn bLalu kami sampai ber4 (aku, hubby t'Chinta, abgTuah & adiQ Manja)

12:45pm kami tb di Lumut. Sampai jer terus cari hotel yg kami booking (Virgo Teluk Batik Resort) ops! rupanya xjauh dr Pantai Perkelahan Teluk Batik 10min jer jln kaki. Sebelum check-in kami meronda di persisiran pantai sambil mkn ais-cream + bebola satey ikan

Menikmati ais-cream + bebola satey ikan @Pantai Teluk Batik Perak

mCari & menikmati mkn tghari bHampiran Hotel C&K. 2:00pm check-in @Virgo Teluk Batik Resort. Rm150/night

Check-in @Virgo Batik Resort/ room419

xtvt diwaktu ptg plk, aku bwa ank2 mandi kolam, berendam spi kecut. Jenuh pujuk soh blk,,, tp hampeh... Sian abgTuah, tIngin nak mandi laut, tp hubby t'Chinta xbg, sbb nyer aku xpasti. Seumur idup abgTuah (10thn) aku rs cuma 1x jer dya dpt mandi laut, ms tu kami bCuti @PD itu pun sbb Bonda aku xtahan daulat bila cucu kesygan dya merayu2. Di sbbkan hubby kat hotel ms tu, maka tLepas jg ler abgTuah ke laut. & aku semestinya xkan mandi laut stlh peristiwa aku dihanyutkan ms bCuti di Pantai Air Papan Mersing Johor... (dah 23thn bLalu, tp mcm br semlm bLaku) 

adiQ Manja & abgTuah berendam sakan

dan aku... cuma relax kat tepi kolam jer,,, (laut tidak... kolam pun tidak...)

Pd 9-11/12/2011 telah diadakan Pesta Pangkor & Teluk Batik di cni sbg tarikan pelancong, pesta ini akan diadakan setiap thn bMula 2011 setlh sekian lama menyepi. Lumut & Pangkor akan diJdkan Bandar Pelancongan Maritim & Tentera Laut. Jom! ramai2 ke cni,,,

 
Lumut & Pangkor Bandar Pelancongan

Mlm nya jenjln menyusuri Sg.Dinding (nak naik bot tp dah tutup) jd melepak di kws jeti sbl bPosing sakan sbg tanda kenangan.

@River Cruise Sg.Dinding Lumut

Sebhgian koleksi cengkerang laut

Dah penat mRonda & bPosing kami singgah mkn mlm @Restoran Laut & Seafood Lumut. Dah kenyang kami blk resort hubby t'Chinta terus ke bilik, aku & ank2 lepaQ @Lobby sambil berFB, xsedar dah 11:45pm terus ajk ank2 naik ats.

dah kenyang, berFB @Lobby plk

Ini adalah sebhgian xtvt hr pertama pCutian kami, utk hr kedua nntikan entry seterusnya dr aku. Adoi! bila plk nak sambung citer nie,,, nak abiskan part-1 pun tSeksa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan