Khamis, 1 Disember 2011

Cuti, Oh! Cuti,,, Ke Mana Nak Pergi? [Part-4]

Aku sbung entry semlm. Dah abis citer part Patrolsains DinoTrek2. Last minit hubby tChinta plan nak mandi-manda at Lost World of Tambun Ipoh, tp lps di pBincangkan semula projek tu dibatalkan ats sbb cuaca & kesihatan adiQ Manja yg xmIzinkan. Insyaallah... mgkn bln Dec nie kot, itu pun klu plan ke Lgkwi xmJd...

26/ Nov2011@ Sabtu  

Subuh yg dingin, hujan turun mBasahi bumi. Patut ler plan ke Ipoh xmJd rupanya hujan sepjg hari. Akhirnya stlh seharian bDobi km ambil keputusan utk bTolak ke Taiping with Love,,, Bandar Warisan... bdr kelahiran aku, sPjg pJlnan hujan mCurah2. abgTuah & adiQ Manja seronok xtKata maklum ler nak jpa opah & atok keSygan mrka.

Lebat nyer, Kat cni ler tpt km mkn,,,

5:25pm, km tiba di Tol Kamunting. Seblm meneruskan pJlnan ke Teratak Bonda t'Chinta km singgah mJamu selera di Southern Station. Ujan lbt ler plk, kena tunggu reda ckit br kuar nnti dmm... Betapa dlm keta jap.

Menu aku xspi lg sbb order last minit,,,

nie ler hidangan km sefmly,,, Hubby tChinta order Tomyam Seafood, Kailan Ikan Masin, Telor Dadar, Daging Msk Merah + Sambal Belacan & Ulam Timun. Menu tbhan Sontam, aku xpenah mkn pun tp sj nak mCuba. Rupanya kerabu pelam, blh thn jg ler. Mgkn sbb ujan km kelaparan, apa lg mkn penuh selera... kt AdiQ Manja: " Sehingga mJilat jari" dah mcm iklan KFC plk.

abgTuah senget,,,

Muka kSejukan tu yg spi senget2. ms nie mknan xspi lg abgTuah busy berFB tetiba adiQ Manja snap... apa lg tKezuttt ler dya,,, xrugi dtg ke cni mknan ok hrga bPatutan. Pd sesiapa yg ignkan mknan Barat blh dtg ke mari jg, Tp rs nyer aku xleh comment sbb aku xtry lg...

Sudut luar Southern Station

Cam tau2 jer km nak blk, tetiba ujan bHenti. Dpt ler aku snap pic kat ats nie, mn ler tau klu kwn2 nak ke Taiping blh ler singgah mJamu selera di cni. Ops! lupa plk nak info,,, hidangan yg aku mkn tu hrganya RM24.80 tMasuk Teh Panas, Air Suam & ais Blanded perisa Kiwi & Blueberry. Murah kan??? pJlanan diteruskan ke Teratak Bonda t'Chinta. Bhgianya xtKata... hati bBunga gumbira....

* Hrp bSabar yer, aku dah xlrt nak menaip jd entry utk pCutian hr ke-4 aku sambung kendian...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan