Rabu, 30 November 2011

Cuti, Oh! Cuti,,, Ke Mana Nak Pergi? [Part-3]

Ops! dan akhirnya kt bTemu lg. Kali nie aku sambung entry yg lps. Mmg happy bila dpt bCuti pjg, rs dunia nie cukup indah dikelilingi insan tSyg. Saat manis bSama xmgkn dpt diLupakan. Senyum... Ketawa... Menangis... semuanya mBhgiakan... Jom kongsi bSama pCutian hr ke-2 kami,,,

25/Nov 2011@Jumaat
Pagi nie aku plan nak bwa ank2 ke Patrolsains AEON Perda, tp rupanya abgTuah ada class al-Quran di Pusat Bimbingan Darul Taqwa. Class bMula 8:00am-11:00am, lalu aku batalkan program ronda2 tSebut ke seblh ptg. Wajah yg cuak pd mulanya bTukar ceria. adiQ Manja pun xcaited bCerita ttg dinosaur, mcm xsbr nak terjah ke sana. Hrp2 semua bJln lancar...

Slps solat Jumaat kami bSiap utk merialisasikan impian agar apa yg dirancang mJd kenyataan. Apa lg penjelajahan bMula tpt 3:30pm... Mari kt saksikan saat2 manis ketika mJelajah Dunia Dinosaur di PatrolSains.


abgTuah happy, xsbr menerokai dunia dinosaur

Sepjg pJlnan Tuah&Manja bCerita ttg dinasour, ada yg baik, jahat, besar, kecil, gigi tjm, mata besar dan sbgnya. Sesekali abgTuah mengusik adiknya,,, "adik xtakut ke, nnti dinosaur tu mkn adik mcm mn? abg xnak tlg..." "Alah! xtakut pun, kalau dinosaur tu gigit adik nnti adik tendang dya" aku pun mencelah, "Wah! kuat nyer adik..." adiQ Manja mmg jenis xnak kalah, apa katanya semua A+,,, aku tSengeh mLihat gelagat mrka. Hahahaaa... Tp apakan daya impian adiQ Manja tBantut setakat itu shj bila tPandang kepala...

Kepala T-Rex @DinoTrek2

Sian adiQ Manja, masa nak masuk beli tiket dya tNpk kepala T-Rex nie,,, terus mJerit2 ketakutan & nangis xnak masuk. Puas aku & hubby tChinta pujuk tp hampehhhh... abgTuah kt wat malu jer, td xsion sgt... dah spi xnak masuk. Akhirnya...

Tiket DinoTrek2: 1D/1K

Tiket utk 2org... Aku & abgTuah jer yg mJelajah Dunia Dinosaur. Ini ler tiket yg aku beli. Bagi sesiapa yg bMinat nak bwa ank2 mJelajah Dunia Dinasour pd cuti sek nie, blh ler dtg ke AEON Seberang Prai City di Jusco Bdr Perda. hrg tiket bg Dewasa RM6, Kanak2 RM3 & Fmly package RM14 [2D+2K]. Jom! kt ke sana...

sebhgian xtvt yg tDpt di cni... Puzzle time

bLumba utk jd JUARA & makan time utk siDino...

Wah! tLalu byk xtvt, tp hya sbhgian jer yg dpt aku kongsikan bSama. Seronok xtKata. Kalau adiQ Manja ada sure gempaQ... lma juga km di dlm, ape kbr ler adiQ Manja & hubby tChinta kat luar tu... hrp2 xboring menunggu km,,, msh byk lg yg belum km terokai. Tunggu yer,,,

Utk xmHampakan adiQ Manja sesekali aku call dya... hubby tChinta kt adiQ Manja tgh sonok bMain di Playland. Wah! main xajk Bonda,,, 40min kemudian hubby tChinta call pula bg tau yg adiQ Manja dah BORING!!! OOooo.. sian nyer! Tp xper, utk ilangkan kebosanan hubby tChinta bwa adiQ Majna ke Mc'D mJamu selera. Huhuuuu... makan xajak,,,

Kuiz DinoTrak2, Saguhati pun jd ler,,,

akhirnya... ini ler sbhgian hadiah Saguhati yg abgTuah dpt,,,

abgTuah mmg suka challenge, apa lg pantang ada kuiz sure dya joint sekaki. [Kuiz DinoTrek2]. Alhamdulillah rezeki ttp ada walaupun bkn JUARA, Saguhati pun jd ler. Tahniah dr Bonda, nnti cuba lg... :-)))

 
abgTuah dgn fosil & tgh borak dgn T-Rex sebelum nak exit

aku pun tumpang semangkok, wat kenangan,,, bile tah nak dtg lg???

Sebelum kuar dpt ler aku ambik sekeping-2 pic nie. Rugi ler klu xsnap... Bukan dtg selalu pun,,, jd ler... sbgi kenangan tIndah wat aku & abgTuah. Kadang2 bila letak diri kt di alam kanak2, jiwa kt akn rs tenang, tbhan pula bila tgk ank2 tSenyum, lg bTambah ler rs bhgia di hati ini...

Mmg pic adiQ Manja & hubby tChinta xda dlm entry nie sbb mrka xjoint km. Ape2 pun aku hrp abgTuah mDpt faedah drp pengembaran ini. Insyaallah ada rezeki kt ke tpt lain pula. kali nie km pasti bSama (sefmly).

adiQ Manja with DinoTrek Balloon

ini ler 1..1nyer pic adiQ Manja dgn belon DinoTrek. Time nie km dah blk umah,,, Penjelajahan km bAkhir 6.45pm. Lama... kan? xsedar ms bLalu pantas. Buat ank2 tSyg... Bonda hrp,,, kalian mDpt kegembiraan dunia + akhirat. sMoga Allah merahmati setiap langkah & melindungi setiap perbuatan mu. Amin...


* Cukup ler entry utk pCutian hr ke-2 kami, aku akan sbung entry seterusnya klu aku free nnti... (saat2 malas melata di hati...)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan