Selasa, 29 November 2011

Cuti, Oh! Cuti,,, Ke Mana Nak Pergi? [Part-2]

Ini adalah sambungan entry "Cuti, Oh! Cuti,,, Ke Mana Nak Pergi?". maklum ler dah 5hari bCuti rs mcm lemau nak sambung story, dlm ms bCuti tu spt jg aku snap bberapa tpt yg aku rs menarik utk di kongsi. Apa lg, Jom Terjah bSama aku.


24 Nov 2011@Khamis


Selamat Datang Ke Bukit Bendera Pulau Pinang

First day cuti... ini ler tpt pertama yg aku lawati Bukit Bendera Pulau Pinang. Pjlnan aku & fmly bMula seawal 8.30am, sebelum tu aku exit kat Sungai Dua utk ambil Mak&PakSue aku sbb mereka nak ikut serta explorasi kali nie. Ini adalah kali ke-2 aku mJejakan kaki ke BB selepas 12thn. Wow!!! 12thn lama kan??? Byk perubahan + pembangunan tlh bLaku.


Tiket Keretapi Bukit Bendera Pulau Pinang

Kami tiba 10:00am terus ke kaunter tiket. Harga tiket dewasa RM8, kanak2 RM4 & bg package fmly plk RM18 (2D+2K). Pjlnan ke puncak mengambil masa kurang 10minit maklum ler keretapi br...

Tiba di puncak bSama hubby tChinta & adiQ Manja

Cuaca hari nie ok, xhujan mcm selalu, spt tahu kedtgan kami kemari. di puncak sesekali angin bTiup lembut sejuk+nyaman rsnya spt berada di Cameron Highland.

hubby tChinta bSama abgTuah & adiQ Manja

Sebhgian kenangan bSama anakda kesygan. Sampai diatas apa lg meronda sakan ler, rsnya mcm nak tercabut lutut, tapi seronok. Sempat berkelah & menikmati juadah yg dibawa & sebahagiannya dibeli di gerai bHampiran. Tp harus di igtkan kpd pengunjung bahawa hrg brg diats adalah bGanda (mahal)

adiQ Manja & Bonda di kws Rumah Hinggap

Xplorasi aku bersama adiQ Manja. Meronda... Menerokai keindahan alam semulajadi &
Mempelajari sejarah tinggalan lampau. Hampir 3jam kami diats akhirnya kami turun ke kaki bukit.

Pjln turun ke kaki bukit, adiQ Manja ketakutan... loving couple Opah&atokSue

abgTuah bLatar blkgkan train sebelum exit...

Akhirnya 12:50pm kami slmt turun ke kaki Bukit Bendera. Namun pjlanan kami masih belum bAkhir. Aku bHajat utk singgah di Masjid Negeri bsolat Zohor namun tSalah jln maka kami pun
meneruskan pjlanan & singgah di Masjid Jamek Sungai Gelugor.


Selepas solat Zohor. Menikmati hidangan tghari bHampiran Masjid Jamek Sungai Gelugor, antara juadah yg diminta mee goreng mamak, keaw tiow goreng, pasembor, nasi putih & air cendol.

Keaw Tiow Goreng/ RM4

Ais Kacang+Cendol/ RM1


Ini ler Keaw Tiow Goreng yg aku order. RM4 sepinggan, punya ler byk aku sorg pun xmampu nak abiskan. Maka share2 ler utk xmembazir. Ais Kacang+Cendol nie pulak aku share dgn adiQ Manja. Sambil mkn2 & borak2 merancang nak ke mana lepas nie... Akhirnya kami pun sepakat utk meronda ke...

Kompleks Bukit Jambul Pulau Pinang


Jln2 pulak ke Bukit Jambul... nak cari tpt yg ber'air-cond. Sj cuci2 mata tengok gelagat manusia. Boring meronda kami terjah ke Mydin Mall... dlm cuci mata pun melayang jg rm150 tSangkut bbrapa brg yg bKenan diHati.

Sebahagian pic adik Manja & abgTuah

Leka bShopping rupanya dah 4:45pm, apa lg hubby tChinta terus ajk blk sbb xnak bSesak ats jambatan. Nak bKejar sebelum org kuar opis & akhirnya kami sampai jam 6:00pm. abgTuah & adiQ Manja kt best... esok nak pergi lg. :-))) Rs cukup utk arini,,, aku akan sambung entry utk hari kedua bCuti bila aku free nnti...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan