Ahad, 3 Jun 2012

Pergi xKembali, Hilang xbGanti... (9'Rejab 1433Hjr)

d'Mn hrs aku mulakan???
Seblm nie aku ada buat Entry Berita Sedih dr Kpg.Makan & 2nd Entry Ziarah, CuciMata & Mkn2... bKisar story yg sama ttg uncle aku & arini aku sbung utk entry2 tSebut...  Pergi xkembali, Hilang xbGanti... Al~Fatihah.

Sijil Kematian Arwah

30/05/2012 @Rabu
Naluri yg xbisa disanggah... & akhirnya kau pergi jua... Al-fatihah buat uncle tSyg Md.Rafaii bin. Hashim 26/02/1944~30/05/2012 (68yrs). xsangka b'Day arwah selang 2hari jer dgn aku. Smoga arwah dTptkan dikalangan org2 bIman & bAmal soleh. Amin...

Hati xkarwan... Aku bisa menangis? tp utk apa & kenapa?
Semalaman lenaKu tUsik & mataku sentiasa bKelip2... pasti ada berita sedih... Berita apa yg bisa buatKu menitis tpa sangsi, tbhkan hatiKu YaAllah Rabiulalamin...

9:17am, & akhirnya kesangsian itu tJawab...
MakNah, makCik aku (Kekanda, Bonda t'Chinta) call bg tahu uncle dimskkan semula @Hptl Png, Wad:C6/katil:14, 11:00pm semlm, kesihatannya semakin kritikal... YaAllah! tabahkan hati insan2 ini utk mLalui ujian MU...

tSandar seketika, mCari kekuatan, sambil mLayan perasaan...
Apakah ini kebetulan? @petunjuk dr yg MahaEsa???
9:30am, aku call Bonda t'Chinta utk d'khabarkan berita duka ini.

Seharian di opis...
Suram tanpa suara,,, 
tBang mLayan perasaan, sesekali manjakan perut yg meragam seawal pagi~ lewat ptg,,, (hari tanpa mood,,,)

otw blk ambil adiQ Manja dr Nursry, hp bBunyi2...
6:44pm, panggilan dr Bonda t'Chinta. Ketakutan itu tJawab sudah... "Indah, uncle dah xda,,," aku memahami maksud Bonda t'Chinta. Inalilahiwanailaihirojiun,,, & tanpa suara mutiara itu tCurah jua... adiQ Manja bTya,,, Nape Ibu nangis??? (Hahhh,,, Budak Degil menangis akhirnya...)


31/05/2012 @Khamis : Emergency Leave
9:00am, Separuh Jiwaku mLayang... Segala kekuatanku hilang...
hubby t'Chinta xdpt bSama krn tuntutan tugas. Aku redha,,, dan dia mRelakan pMergianku. 
9:15am~9:30am, Emosi itu mBuat degup jantungku semakin kencang. Pemanduan ku tGanggu bSama kenangan silam. Sambil mLayan perasaan mMandu mLintasi Jbtn Pulau Pinang, pJlnan ku rasakan cukup pjg,,, bgi tiada pHujungnya. 

10.30am, tiba dgn slmtnya. namun tlh d'takdirkan aku utk tdk dipTemukan dgn arwah. Jenazah tlh d'bwa ke Masjid Kpg.Makam utk disbyangkan. Allah s.w.t mDuga lg, setibanya aku di Masjid Kpg.Makam yg jaraknya hya 300mtr dr rumah arwah bJln kaki, aku dikhabarkan sorg hamba Allah bhwa jenazah br d'bwa ke Tanah Perkuburan Islam Jln Perak.

Sisa Kenangan,,,
bBekalkan niat & smgt utk bTemu arwah, aku bulatkan hati, yakin pd diri,,, bPth blk utk ambil keta,,, KF (kakak Iparku) nak follow. Diam xpa bicara, urusanku dip'Mudahkan. Aku tba ketika talkin br d'bacakn. Dgn rahmatMu aku bSyukur, skrg2nya aku dpt mIringi jenazah & mAminkan doa2 yg disedekahkan kpd arwah.

Aku Tidak Keciwa,,,
Syukur pdMu YaAllah, mBukanan pintu hati aku, hubby t'Chinta & ank2 utk mZiarahi arwah 4hr sblm arwah meninggal dunia. Gengaman tAkhir arwah msh ku rasakan hingga kini, titisan air matanya msh hangat dihujung jari ini, xmgkin ada hari2 lain utk d'Cari ganti, kerna hari itu... hari tAkhir pTemuan kami... kau genggam erat tgn ku, bagai xbisa dilpskan, KuKucup umbunMu br kau relaikan. Rupanya itu pTanda buatKu,,, kau tinggalkan sbg kenangan & bekalan.

Kenangan tAkhir bSama arwah,,,
Tarikh: 26/05/2012 @Sabtu
Tempat: Hospital Besar Pulau Pinang (Wad:C6/ Katil:21)
Masa: 4:45pm-6:45pm (2jam penuh makna)

*Smoga arwah ditptkan dikalangan org2 bIman & bAmal soleh. Amin...
26/02/1944~30/05/2012 (68yrs) ksh sygMu dlm kenangan...

Bicara Hati dr:~(Budak Parking,,, rahsia yg mJd kenangan kt,,, :~)






2 ulasan: